неделя, 28 август 2016 г.

ОПОРНИ ТОЧКИ

ВИОЛЕТА СТАНИЧИЧ 


Заинтригувах се от темата за плажната литература и летните четива, повдигната от Елин Рахнев, дори се заговорихме с приятели.

Затова реших да ви покажа разни неща.

Ето това е лятната ни библиотека, както аз казвам "на село" на Адриатика. Не се вижда най-горния й ред, но е ясно. Отдолу са моите бг книги. Влачени лято по лято, успях да разбутам останалите:) Отгоре е хърватската колекция. Всъщност много класика и още повече фантастика, която също е класика, разбира се.



Аз имам книги на още три места - Загреб, Варна и остатъци в София (каквото не донирах там и раздадох). Изгубих надежда, че ще ги събера някога.


На тази снимка е най-важното. Това са книгите, които препрочитам всяко лято, дори да е по малко. Сещам се за нещо, отварям и си го търся. Това са опорните ми точки.
Пренасяла съм ги в четири държави досега. То се и вижда, поопърпани са от плажове, пътувания и летни драми.
Те са ми утехата.
Има ли нужда да обяснявам защо?

"Майстора и Маргарита" е нещо, което постави тегелите за моето поколение в един тежък момент. Илф и Петров дадоха кодовете. Удхаус (дори и да не е тази книга непременно, в Загреб са още няколко) ме разведрява. Суворов ме накара да прогледна и разбера, много го обичам, макар всичките му книги да не са на нивото на "Аквариум". Няма нужда да редя клишета за "100 години самота". И сега проучвам кои са най-любимите ми фрази в нея.

А Валери Петров чета според настроението си, сега им с детето си. "Котенце, котенце, пъргаво мое, твоето котешко бреме в какво е...".

На тази снимка са сегашните ми четива.


На английски май няма израз плажни четива. Има летни. А има и идиома to catch up with my readings. И аз сега също си наваксвам с важни неща, които съм купила отдавна и съм оставила да ми отлежат, докато аз се подготвя за тях.

П.с. Забравила съм да сложа на втората снимка "Пътеводител на галактическия стопаджия", сори. Но той се вижда. Прекрасната зелена книга, вляво, на първата снимка...


От фейсбук профила на Виолета Станичич, Публикуваме статуса й с изричното уточнение, че това няма никаква връзка с професията и институцията й.

Няма коментари:

Публикуване на коментар