сряда, 31 август 2016 г.

КАКВО ЧЕТЕ ЮЛИЯ СПИРИДОНОВА - ЮЛКА

Юлка е писател с история – има зад гърба си много книги за деца и тийнейджъри и над 400 сценария. Тя е организатор на инициативата „Кой обича приказки“ на Столичната библиотека и на кампанията „Където живеят деца, трябва да има детски книги“, която събира и дарява нови заглавия на домовете за деца, лишени от родителски грижи. 
Ето какво разказва Юлка за литературните си вкусове:

Какво четете в момента?

Както винаги, много книги едновременно – „Дни на самота“ на Елена Феранте, „Тук няма място за старци“ на Кормак Маккарти, „Сто години суета“ на Миряна Башева“ и „Вината в нашите звезди“ на Джон Грийн.

Коя е книгата, която бихте препоръчали на приятелите си да прочетат?

„По слънчевата страна на улицата“ на Дина Рубина, за мен това е шедьовър.

Коя е любимата ви детска книга?

О, страшно много са. И стават все повече. Последните детски книги, които много ми харесаха, са книгите на Ева Ибътсън, на Ю Несбьо, „Не е честно“ на Виктор Самуилов.
Коя книга ви кара да се заливате от смях?
През последните месеци – романите на Едуардо Мендоса.

А коя ви разплаква?

Последната книга, на която плаках тайно, беше „Крадецът на книги“ на Маркъс Зюсак.

Коя е книгата, която се е предполагало, че трябва да ви хареса, а въобще не ви е допаднала?

Някак все по-трудно си харесвам книги, станала съм много капризен читател. По-скоро се случва да харесам книга, към която съм била подозрителна.

Коя е книгата, която бихте искали вие да сте написала?

Понеже знам колко труд и живот се хвърлят в едно произведение, дори не смея да си помисля за такова нещо. Голям противник съм и на писането на продължения от други автори.

Коя е героинята, с която най-много си приличате?

Краставото жабче от „Бъди ми приятел“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар